Foto: Darko Kontin
Autor: Darkova web kuharica
Datum: 29. 10. 2015.

Postljetni izazov na vašem tanjuru

Iako je ljeto daleko iza nas, svejedno možemo nastaviti u tom tonu te gastro-moždane vijuge izrazito usmjerit prema neobičnim suradnjama sastojaka mini-zalogaja. Upravo ta neopterećenost, za (vaš i naš) organizam, ono je što smo vam priredili. Uživajte u okusima!

 

Osvježavajuća krumpir salata s kozicama i jajima

Sastojci za 2 osobe:
12 komada očišćenih repova kozica • 3 krumpira • 2 jaja • 1 kiselo vrhnje • 4 režnja češnjaka • 1 limeta • 1 dcl maslinovog ulja • 0,5 dcl vode • sol • papar • ružmarin

Priprema:
Stavite kuhati oguljeni krumpir i jaja. U maloj posudi zdrobite češnjak, malo ga posolite i dodajte maslinovo ulje. Ostavite maslinovo ulje da tako stoji kako bi pokupilo aromu češnjaka. Repove kozica ispecite na grill tavi (par minuta je i više negoli dovoljno), te ih lagano posolite kada su gotovi. Kiselo vrhnje razrijedite hladnom vodom da postane tekuće i da se može jušno prelijevati preko ostalih namirnica te u njega ocijedite sok limete. Po želji ga možete i posoliti. Krumpir narežite na krupnije kocke i posložite ga na dno tanjura. Posolite ga i popaprite. Zatim ga prelijte vrhnjem, a preko vrhnja poslažite jaja narezana na četvrtine i repove kozica. Prelijte sve maslinovim uljem sa češnjakom, posipajte malo ružmarina za bogatiji okus jela te na kraju dodajte i ploške limete za one koji će željeti dodati još kiseline jelu.

Namaz od bukovača i oraha

Sastojci za 6 porcija:
330 g bukovača • 90 g luka • 4 režnja češnjaka • 1 žličica đumbira • list peršina • maslinovo ulje po potrebi • 100 g mljevenog ili cijelih oraha • soka od 1/2 limuna

Priprema:
Na zagrijano maslinovo ulje dodajte usitnjeni svježi list peršina i sitno sjeckani češnjak. Kada osjetite intenzivniji miris češnjaka i on postane lagano staklenast izgledom, dodajte nasjeckani luk i nastavite sve pirjati još par minuta da i luk postane proziran uz povremeno miješanje. Zatim dodajte na grubo narezane bukovače te ih po želji začinite s paprom i solju. Dodajte još sok od pola limuna i žličicu ribanog đumbira. Pirjajte sve dok gljive ne puste svoju tekućinu, a zatim dok ta ista tekućina djelomično ili potpuno ne ispari, kada možete ukloniti sve s plamenika. Gljive prebacite u multipraktik i dodajte oko 80-100 grama mljevenih ili cijelih oraha. Sve zajedno usitnjavajte nekoliko minuta dok smjesa ne postane kao krema, tj. namaz. Po potrebi i želji dodajte još oraha dok ne dobijete željenu gustoću i okus. Isto možete napraviti i sa začinima. Kada je namaz gotov, prebacite ga u staklenku, pustite da se ohladi na sobnoj temperaturi, a zatim kombinirajte sa svim mogućim pecivima i vrstama kruha.

Limunova krema s voćem i keksima

Sastojci za 2 osobe:
160 g šećera kristala • sok od 4 cijeđena limuna • sok od 1 cijeđene naranče • 6 žutanjaka • 65 g maslaca • 1 prstohvat soli • 1 žličica naribane korice limuna • borovnice, ribizl i drugo voće po želji • Grancereale ili drugi keksi po želji

Priprema:
Šećer, žutanjke, limunov i narančin sok te prstohvat soli stavite u lonac ili duboku tavu. Na laganoj vatri, uz konstantno miješanje, kuhajte kremu dok se ne zgusne poput pudinga (oko 8-10 minuta). Pritom pripazite da žutanjke ne pretvorite u kajganu. Kada se krema zgusnula sklonite ju s vatre, a u nju dodajte maslac i naribanu koricu limuna. Miješajte sve dok se maslac ne otopi i sjedini s kremom. Kremu prekrijte prozirnom folijom i stavite u hladnjak barem 30 minuta da se u potpunosti ohladi. Kod posluživanja na dno čaše ili posude stavite malo voća, zatim stavite par žlica limunove kreme, a na kraju po vrhu nadrobite kekse i dodajte još malo voća za ukras.